musso

  • richard

    hoi jongens

    ik heb dus sinds januari van dit jaar ook een musso van 95

    let wel de allereerste die in nederland is gekomen

    heb deze overgenomen van iemand uit tilburg

    en gelijk 1500 euro aan mogen besteden om de wagen goed rijdbaar te maken

    het is een 2.9 diesel uit 95 en moet eerlijk zeggen een geweldige bak

    had hiervoor een patrol een 2.8,maar die was na 2 maanden al verrot

    ben wat dat betreft wel in het voordeel,sleutel voor dagelijkse kost dus zelf aan auto`s en wat de techniek betreft is deze auto kinderspel,toyota of nissan zit moelijker in elkaar

    wat de koreaanse techniek betreft dit moet je met een korrel zout nemen en rekening er mee houden dat na 10 jaar de roestduivel toch wel toe begint te slaan bij deze wagens

    ik heb er dus wijs aan gedaan om een tweede erbij te kopen voor onderdelen waar ik dus al veel profijt van heb gehad

    gezien dat bij deze auto toch al wel wat versleten was nl;

    remklauw rechts zat vast

    linkerraam viel vanzelf naar beneden(bevestiging was weggerrot)

    remschijven versleten(leuk kan je hele fusee uit elkaar)

    remblokken versleten voor en achter

    voorste aandrijf as weg(ja weg zal wel een andere eigenaar hebben gekregen)

    richting aan wijzer had ruzie met groot licht dus ook maar vervangen

    en de thermosstaat van de motor zit vast(eigenlijk wel ideaal want dan koelt de motor goed,wel rustig aan doen met de trailer als de motor koud is anders gaat het blok kapot maar verder ideaal)

    kortom ik was wel blij met de sloper

    dit is trouwens een benzine uit 98 een 2.3 automaat(wat ik met de moter en bak moet weet ik niet misschien iemand interesse)

    maar de rest van de auto is wel interresant voor hergebruik

    kortom uitermate tevreden over de musso

    en dan te bedenken dat ik al een patrol 3.3 td en een 2.8 diesel en een mercedes unimog versleten heb

    mochten er mensen die vragen hebben over de techniek,kan je me mailen ik zal zo veel mogelijk proberen te helpen

    over de bak kan ik niet veel vertellen want die werkt perfekt bij mij,gezien de vele vragen hierover

    ik rijd nu al 3 maanden tevreden rond met deze auto met regelmatig een zware autotrailer erachter of een boot

  • kraakman4x4parts

    beste richard

    misschien heb ik wel belangstelling voor de automatische bak

    kan je mij het type en het nummer van de bak opgeven

    groeten piet