startprobleem diesel

  • Michael

    Onlangs is mijn ssangyong musso 602 voor onderhoud bij de garage geweest, er zijn nieuwe gloeibouchies en een nieuwe accu geplaatst. Is een maandje goed gegaan maar het startten gaat nu weer niet goed. Paar keer aan en uit werkt niet. Enigste wat nu werkt is gewoon doorstartten…zodra de motor warm is, is er geen probleem. Dus eigenlijk alleen bij een koude start. Wie kan mij adviseren?

    Groet,

    Michael

  • Joop van der Linden

    Geachte Michael ik ben zeven jaar geleden geemigreerd naar Bonaire N.A. en hebt mijn korando 2.9.diesel meegenomen uit holland Hij is nu dertien jaar oud sept 97 en begint

    nu kuren te vertonen. ik heb zelf jaren in de garage gewerkt bij B.M.W. en Merc. dus sleutelen is mij niet vreemd. Alleen hier op het eiland is het niet zo eenvoudig om onderdelen te krijgen dus nemen kennisen van ons die graag voor ons mee, nu mijn probleem, ik heb al geruime tijd problemen met starten v.w.b. voorgloeien ik heb het grote relais al vervangen en sinds gisteren de preheatingsensor op de motor, verder mijn contactslot gedemonteerd en schoon gemaakt maar ik moet nog steeds klooien om hem aan de praat te krijgen, mijn vraag aan jou of jij er al uit ben, ik heb div garages in holland geraadpleeg maar ben er nog niet uit ik ben maar op- internet gaan kijken en zodoende liep ik tegen jou aan als je mij kunt adviseren hou ik mij aanbevolen.

    met vriendelijke groeten uit een zonnig Bonaire Joop van der Linden

  • Joop van der Linden

    Beste Michael

    Ik wil hiermede reageren op mijn vorige berichtje, ik kan je melden dat ik mijn probleem hebt opgelost.

    In aanvang heb ik het grote relais vervangen tevens, de prehaetingsensor op de motor, doch zonder resultaat

    maar een geluk bij ongeluk had mijn vrouw de auto mee en plotseling ging onder het rijden het alarm te blerren en thuis aangekomen bleek nadat ze de motor had afgezet er niets meer te werken dus kon er alleen maar een fikse stroomstoring zijn, wat bleek de pluskabel van de accu naar de prehaetingzekering was los doordat hij totaal vergaan was

    dus een nieuwe kabel geplaats en toen bleek dat mijn hele probleem was opgelost . Het grappige was dat er hier een zelfde sangyong 2.9 diesel met een zelfde probleem stond en de monteurs al dagen aan het zoeken waren en er niet uitkwamen,dus heb ik ze advies gegeven alle kabel te kontrolleren en wat bleek er zat een breuk in de massakabel

    Kabel vervangen en weg probleem ik hoop hiermede jou op weg te hebben geholpen en wens je nog veel succes met de auto ik kan alleen maar zeggen dat wij de auto twaalf jaar geleden nieuw gekocht hebben en nog nooit zo''n betrouwbaar vervoermiddel hebben gehad , in al die tijd een set remblokken en vijf gloeispiralen en het motortje van de vierwielaandrijving moeten vernieuwen dat zijn al de kosten die wij hebben gehad en moet zeggen dat hij nog in perfecte staat is dit word bij ons een old-timer

    nogmaals veel succes en de zonnige groeten vanuit Bonaire N.A.

    P.S. ik ben al een hele tijd aan het proberen mij aan te melden bij de club maar op een of andere manier lukt dat niet.HELP