VRAGEN OMTRENT KORANDO

  • Th vd Ree

    wij zouden graag een reactie van u willen hebben omtrent de volgende vragen korando 2.9 td.

    wat zijn u bevindingen indien u achter deze auto een caravan heeft van 1350 kg

    heeft u problemen indien u een heuvel opgaat van 12 tot 15 procent

    heeft u problemen met koeling motor en hoe uit zich dit

    heeft u problemen met de trekkracht van deze auto

    heeft u een motor tuning laten plaats vinden.zo ja bij wie

    reactie op deze vragen kunt u verzenden naar e-mail adres mcjvdree@kabelfoon.nl

  • Martien

    Wij hebben vanaf februari 2004 een Korando 2.9 td, met een caravan van 1300 kg en ongeveer 200kg bagage in de auto zijn we in april 4 weken en na 22 augustus 7 weken naar het zuiden van Spanje geweest met soms 38 gr.

    Aan de de wijzer van de temperatuurmeter was niet te zien of het warm was of niet, ook niet met de caravan er achter.

    Hij pakt alle hellingen zonder problemen, een voorbeeld, de E25 Route Solei bij Luik is het steilste stuk wat je op de snelweg naar het zuiden tegenkomt daar ga ik in de derde versnelling met 70 km/u naar boven.

    In Nederland mag je maar 80 km/u en dan rij ik in de vierde versnelling, maar in Frankrijk mag je 130 km/u en dan rij ik in de vijfde versnelling meestal 110 km/u en dan loopt hij 1 op 7,5. Zonder caravan bijna 1 op 11, maar ik rij meestal niet harder dan 110 km/u. Met de airco aan of uit merk ik geen verschil in trekkracht.

    We rijden meestal 650 km per dag, met in Frankrijk een uurgemiddelde van 100 km, zonder vermoeid aan te komen.

    De auto heeft nu 20000 km gelopen , waarvan bijna de helft met de caravan en gebruikt nagenoeg geen olie.